Cheetah!

Suunnilleen jokainen ja jokaisen mummo omistaa Konadin laatan m57, jossa on Se kuvio. Leoparditäplät. Paitsi minä. Konadin koko kynnen kuviot ovat minun kynsiini liian pienet – varsinkin nyt, kun kynteni ovat suht pitkät -, enkä ole erityisemmin eläinprinteistä ollut edes kiinnostunut.

Yksivärinen lakkaus tuntui kuitenkin liian tylsältä, joten kaivoin esiin pienen siveltimen ja päätin kokeilla maalata leopardin täplät ihan käsin sekä peukaloon että nimettömään. Ja lopputulos oli itse asiassa yllättävänkin onnistunut, ainakin tekijänsä mielestä :)

O.P.I. Dim Sum Plum

Lakka on O.P.I. Dim Sum Plum, joka tosin on todellisuudessa violetimpi eikä noin pinkki. Tykkäsin lakasta kovasti ja se on minulle hyvän värinen, mutta valitettavasti vuorokauden kuluttua lakkaus oli lohkeillut jo ihan toivottomasti. Muutamasta kynnestä lakka irtoili vinyylimäisinä riekaleina, kun vähän nyppi (joo joo, tiedän ettei saisi… :D). Toivon, että vika oli lakkaajassa eikä lakassa, mutta se nähdään vasta sitten, kun tartun Dim Sum Plumiin uudestaan.

Ja sitten matematiikkaa! Kuten vakituiset lukijat ovat varmasti huomanneet, valitan noin joka toisessa merkinnässä, että kynteni ovat hirveän isot ja leveät. Päätin sitten ihan konkreettisesti laskea kynsieni pituuden ja leveyden suhteen ja haastaa teitä muitakin laskemaan omanne, jos vain suinkin ehditte ja jaksatte lakkausten välissä. Olen nimittäin utelias kuulemaan, olenko oikeassa kuvitellessani, että useimmilla muilla on suhteessa kapeammat kynnet kuin nämä omat lapioni :E

Mittasin kynsipedin pituuden kynnen tyvestä valkean osan alkuun sekä leveyden keskeltä kynsipetiä. Jaoin pituuden leveydellä. Mitä pienempi on tulos, sitä leveämpi on kynsi.

Peukalo: 0,944
Etusormi: 0,963
Keskisormi: 0,967
Nimetön: 1,036
Pikkusormi: 1,167

Jos kaikki kynteni olisivat sellaiset kuin pikkusormessa, olisin paljon tyytyväisempi… No, kaikkea ei voi saada :)

– Papu –

20 thoughts on “Cheetah!

  1. hei, täällä toinen kuka ei omista sitä laattaa! :D tosin sen takia että ne kuviot on liian pieniä ;<

    • Sepä se :/ Jopa uusien Bundle monster -laattojen kuviot on liian pienet mun peukaloihin, muihin sormiin varmaan riittäisivät.

  2. m57 oli mun eka konadlaatta. tosin sillon, kun aloitin kynsiharrastuksen kynteni olivat lyhyemmät ja koko kynnen kuviot mahtuivat helposti. nykyään leimaan sen kuvion ns. kahdesti kynnelle ja sitä kuviota tulee ns. puoltoista sitä juttuu, enosaaselittää. :D:D

    • Joo tuo kahteen kertaan leimaaminen auttaa silloin jos koko jää pituudesta vajaaksi, mutta kun mulle ei riitä leveys. Snif.

  3. Mullakaan ei ole tota laattaa! :D Kaverikin osti tollasen ja olin mukana, mutta mulla ei tullu mieleen ostaa..
    Pakko kyllä sanoa, että omatekemäsi täplät ovat paljon hienommat, kun sen laatan :)

    • Kiitos! Mulla oli googlaamalla kaivettu mallikuva, oisko ollut joku leoparditapetti tai vastaava :D Ei ollut vaikea maalata, mutta sen verran aikaa se vei ettei viitsinyt ajatellakaan tekevänsä kaikkiin kynsiin.

  4. Tämä on hauska :) Tässä omat ”mittani”: peukalo 1, etusormi 1, keskisormi 0,938, nimetön 1,143, pikkusormi 1,333. Oma ongelmani ovat kuperat kynnet varsinkin nimettömässä mikä vaikeuttaa leimailua. Eikä minullakaan kuviot riitä koko kynnelle, tosin lähinnä pituudesta, vaikkeivät kynteni mitkään megapitkät olekaan. Olen muutenkin niin huono leimailemaan, että en ole edes yrittänyt kuvion ”jatkamista”.

    • Mulla ehkä riittäis ne kuviot jos leimaisin vaakasuoraan kahteen kertaan, mutta minäkin olen niin tumpelo niiden kanssa etten uskalla jatkaa kuviota :D Sulla on enimmäkseen aika kivan malliset kynnet varmaan, noista luvuista päätellen :)

    • Kiitos! Sääli etteivät kestäneet kahta päivää pitempään, oisin voinut katsella kauemminkin :)

  5. Olen luullut, että peukalon kynteni on leveä ja nyt se tuli todistettua. 0,85! Lohsuttaako?. :D Muut sormet oli sitten ihan kai normaaleja.(1, 1,1, 1, 1,25)

  6. Vai lapioita mittailemaan… ,-)
    itku meinas tulla, kun noita lukujani laskeskelin:

    Peukalo: 0,937
    Etusormi: 1,0
    Keskisormi: 0,933
    Nimetön: 0,928
    Pikkusormi: 0,818

    Melkoiset lättälapiot siis täällä, eipä ihme etteivät koko kynnen konadoinnit onnistu, eivät niin millään. Tuossa on myös syy siihen, että kynteni ovat lähes aina pitkähköt tai pitkät. Sormeni ovat myös lyhyet ja leveät, joten pidemmät kynnet hieman tasoittavat vaikutelmaa. Eli huvikseni mittailin muutaman kynnen suhteet tämän hetken pituuksilla:

    Peukalo: 1,25
    Etusormi: 1,38
    Pikkusormi: 1,4

    Ja vielä sujuu työnteko näppäimistöllä ja muutenkin aivan vaivatta. :)

    • Oho, nyt löytyi joku jonka luvut on vielä lohduttomammat kuin mulla :D Ei mua sinänsä muuten harmittaisi näiden kynsien leveys, mutta kun se saa tosiaan aikaan sen, että vaikka nämä kynnet olisivat kuinka pitkät, ne eivät kuvissa koskaan näytä pitkiltä. Mur. Mun pikkusormi on tämän hetken pituudella 1,6 :O

  7. Mulla tulee kolmesta isoimmasta kynnestä lukemaksi 1, nimetön 1,26 ja pikkurilli 1,33, eikä siltikään tunnu riittävän Konadin koko kynnen kuvioiden koko. Mun ongelmana on kynsien tosi vahva C-kaareutuminen, eli leimaamiset on aika tuskaa, kun varsinkin nimettömässä isommat kuviot venyy ja vääntyy melkein joka kerta.

    Ja minäkään en tuota leopardilaattaa omista. Monta kertaa on sitä tullut katseltua, mutta se ei vaan sytytä. En ole kovin suuri eläinkuosien ystävä ylipäätään ;P

    • Joo, mullekaan ei niin nuo eläinkuosit kolahda, mutta näin yhdessä kynnessä oli ihan kiva kokeilla :) Sulla kuulostaisi olevan aika kivan malliset kynnet ja sitä ne on kyllä kuvienkin perusteella :)

  8. Ihanat leopardit, hienommat kun Konad-laatassa! :) Itselläni on ihan sama ongelma; leveät kynnet. Tai kaikkiin muihin saattaakin kokokynnen kuviot mahtua (BM-laatoista olen kokeillut vaan yhtä ja pienimpiin sormiin se meni), mutta peukaloon.. EI IKINÄ. :/ Harmi kun en löytänyt mitään mittanauhaa tms millä mitata, mutta ihan törkeän leveä on. Miehinen peukku kynnen osalta? :D

    • Kiitos! :) Oletko katsonut niitä uusia Bundle Monsteri -laattoja? Niissähän on jo onneksi paljon isommat kuviot. Valitettavasti nekään ei riittäisi mun peukaloihini, kun kynnet ovat n. 19-20 mm leveät :O

      (Ja joo, vähän unohtui tämä merkintä joten vastaus tulee hävettävän myöhään :$ )

  9. Minun strategiset kynsimitat (hehe, järjestetää Kynsimissikisat!! tuli siis mielee tosta strategiset mitat. nojoo,ei ollut hauskaa; nyt niihin tuloksiin!:)

    peukalo: 1,214
    etusormi: 1,3
    keski: 1,09
    nimetön: 1,818
    pikkurilli: 1,333

    Mulla taas on ongelmana et mun kynnet ovat hirveen kapeita eikä niihin mahdu maalailee mitään… Kynteeni mahtuu yksi kukka ja that’s it :D Muut piirtää (esim youtubes) kolme kukkaa yhdelle kynnelle ja mä saan just ja just yhen kukan mahtumaan :S ja mun pikkurilli on kanssa 1,6 cm pitkä jee samiksii :D

    • Hui, tuo 1,818 kuulostaa jo tosi hurjalta.. Mittasitko kärkeen asti? Minä siis mittasin omistani vain sen kynsipedin, eli tyvestä siihen mistä valkea osa alkaa, valkea osa ei siis ole siinä koossa mukana :) Mutta joo, ei ne liian kapeatkaan kynnet varmasti kivat ole, olisi mukava kun tässäkin olisi siinä kultaisen keskitien tuntumassa :D

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s