Paljonko on paljon

Yritykseni löytää täydellinen pikakuivattava päällyslakka ovat toistaiseksi olleet tuloksettomia. Kaikissa on jotain vikaa – joissain enemmän, joissain vähemmän. Etsinnän ollessa edelleen kesken olen tyytynyt käyttämään tähän mennessä parhaimmaksi kokemaani: Seche Viteä.

seche

Seche Vite on hyvä, suorastaan erinomainen pikakuivattaja. Se levittyy hyvin, ei tuhri kuvioita (ei edes leimauksia, jos olet huolellinen) ja kuivattaa lakkauksen nopeasti. Se haisee hirveälle.

Hajuakin huonompi ominaisuus on kuitenkin lakan käsittämätön jankkiintumisvauhti. Minun lakkausvauhdillani (ehkä 3x viikossa) en ehdi käyttää kuin juuri ja juuri kolmanneksen Seche-pullosta, kun lakka on jo paksuuntunut kauheaksi tahmaksi. Koska lakka maksaa rahaa, en halunnut haaskata sitä, ja siksi päätin testata, kuinka paljon ohennusainetta tarvitaan, että saa käytettyä kokonaisen pullon Secheä.

Minulla oli kaksi pulloa, joissa tavaraa oli molemmissa reilu puoli pulloa. Kippasin toisesta pullosta lakkaa toiseen niin, että sain aikaiseksi yhden melkein täyden pullon. Sen jälkeen laitoin pulloon O.P.I.-lakanohenninta. Pullon käyttöohjeessa neuvotaan laittamaan 2-3 tippaa.

Aloitin laittamalla 24 tippaa. KAKSIKYMMENTÄNELJÄ tippaa. Sen jälkeen ravistelin ja sekoittelin lakan huolellisesti. Joitakin tunteja myöhemmin lakkasin kynteni ja laitoin päälle ohentamaani Secheä. Se oli paksuhkoa, mutta levittyi suurin piirtein kelvollisesti.

Seuraavalla lakkauskerralla pullosta tuli jo vähän paksumpaa, geelimäistä tavaraa. Laitoin 15 tippaa lisää ohennusainetta.

Selvisin taas pari lakkauskertaa, mutta sitten alkoi taas vaikeudet. Lakkaa tuli kauhea paksu geelikerros, joka oli vaikea saada kynsille tasaisesti. Lisäsin 18 tippaa.

En usko saavani pulloa loppuun. Olen käyttänyt tahmaa nyt mallikiekoille swatchien päällyslakaksi, ja siihen käyttöön se toki vielä soveltuu. Kynsille sitä ei tee mieli enää taistella, ja sitä on kuitenkin jäljellä vielä kaksi kolmasosapulloa. Edes yhteensä 57 tippaa ohenninta ei ollut tarpeeksi, että olisin saanut kulutettua koko pullollisen.

On muuten todella turhauttavaa.

– Papu –

16 thoughts on “Paljonko on paljon

  1. Voihan.. Ostin ensimmäisen Seche viteni n. viikko sitten. Olin jo ihan innoissani, toimi kuin unelma. Lakkaan tosiaan kynsiä n. 3-4 krt viikossa joten en kyllä saa kulutettua sitä loppuun :( kärsin aina kun joudun heittämään lakan roskiin, voin vaan kuvitella mikä itku kun tän joudun heittämään pois :D

  2. Älä sure sitä etukäteen – ehkä sun pullosi yllättää! Voihan se olla, että jotenkin itse tupeksin ja noi ei muilla tahmaannu yhtä nopeasti :D

  3. Mulla on ollut SV nyt kolmisen kuukautta, ja pullossa on hieman alle puolet jäljellä. Vielä se on ihan hyvin käyttökelpoista, mutta mulla on sitten toinen ongelma tämän käytön kanssa.. Mulla tuo SV nimittäin kutistaa lakkauksia todella pahasti. Jos illalla lakkaan kynnet ja laitan SV:n päälle, näyttää jo aamulla lakkaus siltä kuin siinä olisi todella paha kärkikuluma. Ja yleensä kutistumista tapahtuu myös kynnen juuresta, eli kynsinauhojen puolelta lakkausraja näyttää epäsiistiltä ja lakan ja kynsinauhan väliin ja iso rako.

    Harmittaa, kun tuo on kuitenkin ollut ehdottomasti nopeimmin kuivattava kokeilemistani päällyslakoista.. Tällä hetkellä olen alistunut kohtalooni ja tyydyn käyttämään SV:a vain silloin kun on enenmpi kiire, ja vain pohjalakkauksen kuivattamiseen silloin kun olen tekemässä koristeluksi jotain, mikä peittää kärjet (eli liukuvärjäys tms) ja sitten koristeluiden peitoksi jotain muuta päällyslakkaa, kun siinä vaiheessa sitä kuivatustehoa ei niin paljoa enää tarvita. Ja sitten kun teen lakkauksia paremmin ajan kanssa, laitan vain jotain vähän hitaampaa pikakuivattajaa, vaikka sitten joka lakkakerroksen väliin, että lakkaus säästyy isommilta kolhuilta (kun olen tosi hyvä tökkäämään kynteni aina johonkin, vaikka istuisin vain paikallani..)

    • Mulla on kans tapahtunut tuota kutistumista mutta vain satunnaisesti, joidenkin lakkojen kanssa. Esim. Color Clubin Alias kutistuu. Onneksi tuota kutistumista ei ainakaan mulla tunnu tapahtuvan kauhean usein! En ole myöskään huomannut juuressa sitä kutistumista, vain kärjissä.

  4. Itse ajattelin hankkia sen sechen restoren kun nehän ainakin väittää että se olis ainoa mikä tuon sv:n ohentaa. Joka tapauksessa ohentaja pitää hankkia tässä jossain vaiheessa, niin testataan sitten, että toimiiko sekään.

    • Ah, hyvä vinkki, kiitos! Tarttee hankkia sitä itsellekin, jospa sillä saisi vähän paremman käyttöasteen noihin pulloihin.

  5. Oon itse saanut muutaman pullon aikalailla loppuun kulutettua sillä, että lisään ohentajaa säännöllisesti sekaan jo heti pullon avattuani. Eli suurinpiirtein joka viidennellä käyttökerralla muutama tippa ohentajaa ja pullon elinikä on pysynyt ihan hyvänä. Ei sitä pelasta enää mikään määrä ohentajaa kun jankkiintuminen on jo päässyt alkua pidemmälle :P

    • Kiitos vinkistä, kokeilen tuota samaa nykyisen uusimman pulloni kanssa – toivottavasti menee sitten tällä kertaa vähemmän lakkaa haaskuun. :)

  6. Seche Viten kostuumushan on sellasta hieman paksuhkoa. Toki ymmärrän sen, että siitä tulee sellasta älyttömän paksua ja (lähes) käyttökelvotonta.
    Itse ostin ekan Seche Viteni alkukesästä ja siitä on jäljellä vielä about 1/5. Mulla se rupes paksuuntumaan hieman puolen välin jälkeen, mutta uskollisesti vielä sitä käytän. Rakastan SV’n superhypernopeaa kuivumisvauhtia ja sen jättämää kiiltoa, mutta ei se nyt vaan niin täydellinen ole mitä sanotaan. Haju on aika järkky ja kuten edellä Lumi sanoi minäkin kiroan ns. kärkikulumia. Tosin mulla tuota kutistumista tapahtuu vain joidenkin lakkojen kanssa (en ees muista mitkä :D). Esimerkiksi tämänhetkisiä kynsiä ei SV kutistanut, mutta edelliset joo.
    Haluaisin niiiiin löytää jonkun vielä paremman pikakuivattajan SV’n tilalle, mutta en usko, että se (ainakaan lähiaikoina) toteutuu.

    • Sepä se – ei ole parempaakaan oikein tarjolla, joten on vain pakko hyväksyä Sechen puutteet, tai yrittää ainakin sietää niitä jotenkuten. Monet kehuvat CesarsShopin pikakuivattavaa, mutta ainakaan mulla se ei toimi: sen pinta kuivuu niin nopeasti, että jos yrittää vähänkään korjailla siveltimenvetoja niin kynnen pinta on semmoista epämääräistä kärsineen näköistä hyytelöä. Ja musta se CS:n pikakuivattaja haisee vielä ällömmälle…

  7. Olin pettynyt SV:hen. Toki se kuivattaa ihailtavan erinomaisesti kun kriteerinä on kuivumiseen menevä aika. Mutta se haisee aivan karsealle ja itselläni se aiheuttaa useampien lakkojen kanssa kärkikulumaa. Kiilto on ihan ok. Olen käyttänyt pullostani vasta vähän eikä vielä ole havaittavissa paksuuntumista (avasin sen kolmisen kuukautta sitten).

    Ensimmäinen käyttämäni pikakuivattaja oli Mavalan Minute Quick Dry jota aion palata käyttämään kun olen saanut nuo muut käytettyä loppuun. Siinä on mielestäni vielä parempi kiilto kuin SV:ssä, se kuivattaa muistaakseni yhtä hyvin, se ei haise ja pullo on pieni eli se ei ehdi paksuuntua eikä se ainakaan minulla kutistanut lakkauksia. Alkuun olin harmissani kun sitä saa vain pikkupullossa mutta en enää. Tietty litrahinta on tyyriimpi sen takia mutta aina ei voi voittaa…

    • Mulla on tuo Mavala vielä testaamatta, ehkä pitäisi kokeilla sitä myös! Samoin mulla on kokeilematta mm. Color Clubin 0-60 (tms), jota jotkut ovat kehuneet. Kokeet jatkukoon!

  8. Mulla on käytössä Sally Hansenin Insta dri, ja oon ollut siihen tosi tyytyväinen. Ainoa miinus on se, että sivellin ei ole yhtä pitkä kun pullo(!?), eli siis loppuja saa onkimalla onkia sieltä. Pullosta on jäljellä n. 1/3 eikä ainakaan ole jankkiintunut. Mavala taas jankkiintuu noin puolivälissä… Näin mulla siis! :)

  9. Sechea kannattaa ohentaa vain Sechen omalla ohentimella.
    Tilaa siis Seche Restore -ja tadaa, toimii :)
    Mulla on riittänyt suunnilleen puolipipettiä puolenpullon kohdalla, lopuksi vähän lisää.

    • Ohoo, pitääpä tosiaan laittaa tilaukseen kun seuraavan kerran tilailen muutakin eBaysta :) Jospa se pidentäisi mun Seche-pullojeni elinikää!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s