Vihdoinkin kaunis nudelakka

Usein kun googlaan jotakin kynsilakkaa, on etusivun tuloksissa linkki MakeupAlley– sivustolle, jossa on kyseisen lakan arvostelu. En ole ainakaan toistaiseksi jaksanut rekisteröityä sivuston käyttäjäksi, mutta lueskelen silloin tällöin kynsilakkojen arvosteluja ihan uteliaisuuttani. Muutama viikko sitten, kun olin tilaamassa uusia China Glazen Prismatic-lakkoja, etsin MakeupAlleyn arvosteluista vinkkejä, millä täyttäisin tilaukseni: ei nimittäin kannattanut tilata vain neljää lakkaa, kun postikulut kuitenkin olivat $23, mutta O.P.I. Black Onyxin lisäksi minulla ei ollut juuri sillä hetkellä mitään erityisiä himotuksiakaan.

Esimerkiksi O.P.I.-lakat voi tuotearvosteluissa järjestellä vaikkapa arvosanan tai arvostelujen määrän perusteella. En luota pelkkään arvosanaan, sillä jos yksi lukija on antanut lakalle arvosanan 5, se ei vielä kerro mitään. Siksi katsonkin sekä arvosanaa että arvioiden määrää. Jos lakka on saanut esimerkiksi viisikymmentä arvostelua ja arvosanojen keskiarvo on 4.5, kannattaa vilkaista jo tarkemmin.

Tällä tavalla törmäsin sitten O.P.I. Tickle My France-y -lakkaan, josta toki olin swatcheja nähnyt aiemminkin, mutta joka ei pelkkien swatchien perusteella ollut varsinaisesti herättänyt kiinnostustani. MakeupAlleyssa lakalla on 171 arvostelua ja arvosanojen keskiarvo on 4.6, mikä kertoi minulle, että siitä tykätään kovasti. Luin arvosteluja ja päätin tilata lakan, koska minun varastossani ei ole vielä yhtään kelvollista nudea.

Kyllä kannatti! Löysin vihdoin kauniin nudelakan, joka sopii hyvin ihonsävyyni ja on kaikin puolin tyylikäs ja hillitty. Tickle My France-y vaatisi oikeastaan kolme kerrosta, mutta laiskana ihmisenä lakkasin yhden ohuen ja yhden paksun kerroksen ja tulos oli ihan kelvollinen. Huonossa valaistuksessa lakka on enemän beige, mutta kirkkaat loisteputket tai päivänvalo tuo esiin sen kauniin vaaleanpunertavan hieman violettiin taittavan sävyn. Se ei siis ole ollenkaan liian lämminsävyinen minun iholleni, jippii!

O.P.I. Tickle My France-y

  • Aluslakka: CND Stickey
  • Värilakka: O.P.I. Tickle My France-y
  • Päällyslakka: Seche Vite™ dry fast top coat

Koristelin kynnet kaksivärisillä leimauksilla, mutta tupeksin leimausten kanssa niin pahasti, että lopulta hermostuin ja poistin lakat kokonaan. Se oli sinänsä sääli, koska tätä kaunista sävyä olisin mielelläni katsonut useammankin päivän. No, parempi onni ensi kerralla. Olen joka tapauksessa löytänyt itselleni iiiihanan nudelakan!

10 thoughts on “Vihdoinkin kaunis nudelakka

  1. Mulla Tickle My France-y näyttää erittäin helposti likaiselta sormilla. Haluaisin tykätä siitä hirmuisesti, mutta jotenkin se ei vaan sovi mulle :(

    • No voi :( Ehkä se on jotenkin nirso ihonsävyn suhteen sitten? :/ Mulle se tuntuisi sopivan, mutta useimmat nudet näyttää mulla tosi oudoilta.

  2. Mä en tiedä oonko ainut ongelmieni kanssa mutta mulla lataa jotenkin tosi hitaasti kuvat täällä blogissa, nytkin on ladannut useita minuutteja eikä kuvaa näy vieläkään ollenkaan. :/ Toisaalta mulla on kyllä ollut muissakin blogeissa nimenomaan Flickrin kuvien kanssa ongelmia että sinänsä.

    • Ohhoh! Flickrin kanssa on joskus aiemminkin ollut tuollaisia ongelmia, mutta muistaakseni se korjaantui ihan itsestään ja kuvat alkoivat toimia taas paremmin. Toivottavasti toi ei jatku pitempään, koska en millään viitsisi sijoittaa kuvia muuallekaan, kun mulla on kuitenkin ihan se maksullinen Flickr Pro -tili :/

      • Ja arvaa mitä, nyt kun mä mainitsin sulle asiasta niin ne toimii kuin unelma, hah! :D

    • Kiva, ettei kaikilla sentään ole tuota latautumisongelmaa! Toivottavasti se korjautuu pian. Ja kiitos, itsekin tykkään että tuo lakka olisi ollut kaunis ihan noinkin, ja riittävän hillitty työpaikallekin, jos siis kävisin töissä kodin ulkopuolella :)

  3. Miten minä pidän nudea aivan erilaisena kuin tämä ihastuttava väri, jota sanoisin ruskeaksi? Olen käsittänyt, että nude on sellainen kuin Nubarin Classic Camel ja sen ympäristön eri sävyt.Oli miten oli, Tickle my France-y aiheuttaa tahtomisrefleksiä ja merkitään ”tahtoo”-listalle.

    • Mun kuvani taitaa valehdella :) Tämä lakka on aika eri näköinen valaistuksesta riippuen, katopas Googlen kuvahaulla tuloksia niin näet monipuolisemman otoksen. Musta tää on ihan selkeästi nude eikä ruskea, mutta toi mun kuvani ei ehkä ole edustavin mahdollinen :) Joka tapauksessa tämä on ihana!

      • No joo.. yllättäen kuvien mukaan se onkin pinkish nude eikä ollenkaan ruskea. Kuva tosiaan hämää. Mulla on useampikin hyvä nude, joten poistan tahtoo-listalta. Ei siis siksi, että se ois huono vaan siksi, että mennään liian lähelle mulla jo olevia lakkoja. Ois kiva löytää tuo väri, joka mun näytöllä näkyy…

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s