Pink Plumeria kynsillä kahdesti

…nimittäin ensimmäisen ja viimeisen kerran.

Olen aiemmin maininnutkin, että neonlakat eivät ole minun juttuni. En yleensä viihdy kauhean räikeissä lakkauksissa, joten en osaa kuvitellakaan sutivani kynsiini jotain neonkeltaista tai neonvihreää. *puistatus* Jostain syystä China Glazen kesäkokoelman Pink Plumeria kuitenkin viehätti minua swatch-kuvissa, joten päädyin tilaamaan sen itselleni, kun TransDesignin tilaukseen jäi tyhjää tilaa (koska eihän sieltä VOI tilata alle kahdeksaa lakkaa, eihän?).

Jotenkin kaikissa swatcheissa mulla oli mennyt ohi maininta siitä, että lakka kuivuu sellaiseksi mattapintaiseksi, ja se oli ensimmäinen yllätys. Päällyslakka toi kuitenkin kynsille toivotun kauniin kiillon, joten se ei sinänsä haitannut. Lakan kesto oli kyllä ainakin kotiäidin kynsillä katastrofaalinen: ensimmäinen lohkeama tuli alle 20 tunnissa. Hyi hyi.

Viimeinen niitti Pink Plumerian arkkuun (mitä siis tulee minun lakkavarastooni) oli kuitenkin se, että kun kovalla työllä olin vihdoin ja viimein saanut värjäytymät pois kynsistäni, oli peukalonkynsi ihan keltainen Pink Plumerian poiston jälkeen – siitäkin huolimatta, että olin laittanut kaksi kerrosta aluslakkaa. Se lakka sai lähtöpassit saman tien.

Väriltään Pink Plumeria toki oli aika kaunis ja kesäinen: pinkihkö koralli, jota on todella hankala saada kuvaan oikean sävyisenä. Eipä tästä lakkauksesta siis sen enempää…

pink-plumeria

  • Aluslakka: O.P.I. Natural Nail Base Coat x2
  • Värilakka: China Glaze Pink Plumeria x2
  • Päällyslakka: Seche Vite

Meinasin lopettaa merkinnän tähän mutta enpäs lopetakaan, sillä tuo kuva tarjoaa taas hyvän ajatussillan aiheeseen, joka minun on pitänyt jo monta kertaa ottaa esille. Kertokaa, oi gurut, millä hitolla te saatte sormenne aina kuviin NIIN KAUNIISTI? Sormet kaikki vieri vieressä, nätissä asennossa, tasaisesti, kaikki samaan suuntaan jne…? Pikaliimallako te ne siihen kynsilakkapulloon (jonka ympärillä ne sormet ovat) kiinnitätte? Ilmastointiteipillä? Sinitarralla? Eihän kenenkään sormet voi luonnostaan pysyä sellaisissa upeissa poseerauksissa, vai voiko?

Katsokaapa meikäläisen pikkusormea! Se ihan huutaa tuossa kuvassa että ”Lällällää, minäpä vähän harotan eri tavalla, vaikka te muut olette kauniisti..!” – ja AINA mulle käy näin. Ei auta, vaikka toisella kädellä erikseen vääntelisin ne sormet nätisti riviin – ne eivät PYSY kauniisti niin kauaa, että saisin kuvat otettua! Ja toisilla kerta toisensa jälkeen ne kynnet on vaan siistissä rivissä asennossa kuin sotilaat ikään. Mur! :D

21 thoughts on “Pink Plumeria kynsillä kahdesti

  1. Repesin! Justiin meinasin kirjoittaa kommentin tähän (ennenkuin luin loppuun ja painoin tota ”toisilla” -linkkiä), että ei ne mullakaan ole kyllä rivissä kuin sotilaat… :D :D

    Mulla sattuu olemaan myöskin tottelematon pikkusormi, joka aina melkein sojottaa mihin sattuu. Mä yleensä painan aina vähän liiankin lujaa sormia kämmentä/lakkapulloa vasten, että ne pysyy paikallaan kuvanoton ajan… Sen kyllä huomaa sitten niistä kuvista ettei veri aina pääse sormiin asti kun jotain puristan. :D Ja mainittakoon vielä se, että otan ihan älyttömän monta kuvaa aina yhdestä lakkauksesta (varmaan jotain 30-40)… Kyllä niistä yleensä muutama onnistunutkin löytyy. :D

    • Jep jep, tuttua! Minäkin nimittäin räpsin yleensä vähintään sen parikymmentä kuvaa, pahimmillaan olen tainnut ottaa yli 70… :E Sulla on toooosi kauniit kuvat, aina sun blogin äärellä kiristelen hampaitani kun mun sormet ei koskaan asetu yhtä nätisti ;D

  2. Lihasmuisti…se oikeasti alkaa toimia jossain vaiheessa :D en minäkään aluksi saanut räpylöitä mitenkään asiallisesti, mutta nyt sormet asettuu kynsilakkapullon ympärille ihan luonnostaan. Jos yritän ottaa kuvausassistentiksi jonkin muun esineen, menee homma ihan reisille. Mun aivoissa on ilmeisesti kapasiteettia vain yhden asennon hallintaan…
    Tykkäsin itse kesällä käyttää neoneja mutta niihin kyllästyy suht nopeasti, ja en vaan pääse yli siitä kuinka raivostuttavaa niitä on kuvata. EVO. Ja aivan kaikki neonit kuivuu mataksi, mikä myöskin on ärsyttävää.
    Teidän blogi on muuten ihan älyttömän hyvä. Kun löysin tämän, luin parissa päivässä _kaikki_ postaukset. Aito, rehellinen ja hauska, tykkään!
    -Emma / Wasting lifestyle

    • Kiitos, Emma! :D Musta tuntuu, että mulla on vähän liian isot kädet, että ne asettuis kauniisti lakkapullon ympärille… tai ainakaan en koskaan tunnu saavan niitä sormia kauniiseen asentoon pullon kanssa. Räyh! Pitäis varmaan vain harjoitella ja harjoitella ja… :D

      • Mun kaveri, joka on meidän blogin se more silent partner, kamppailee samojen ongelmien kanssa. Kynsien kuvaussessiot on jo lähes legendaarisia. Mä mellastan kameran kanssa että ”pitele sitä basilikaa silleen SENSUELLISTI!!” ja se parka yrittää taitella pitkiä sormiaan toisen kätensä avulla :D ei oo heleppoo…

  3. No, etpä ole nähnyt mun kuvausyrityksiä itsepäisten sormien kanssa(ne on kaiken lisäksi erilaiset kummassakin kädessä, vääntyy ihan eri tavalla vinoon!). Olen vasuri, mutta vasemman käden sormet ei millään asetu, kun taas oikean käden sormet ovat usein tosi nätisti. Tämä on outoa. :D

    Tosin mulla on tosi usein aika kummallisia ”sormiasentoja” blogissani. :p

    • Minä olen myös vasenkätinen, mutta yleensä kuvaan oikean käden, kun siinä saattaa olla vähän siistimpi lakkaus… mutta vasemmalla kädellä on sitten taas tosi raivostuttavaa yrittää kuvata! Eikä oikein kummankaan käden sormet suostu yhteistyöhön :D

  4. Itse en jaksa sormien harottamisesta stressata, harottakoot vaikka jokaiseen ilmansuuntaan halutessaan :) En itse kiinnitä moiseen ikinä juurikaan huomiota kuvia katsellessani, eli minun silmääni se ei haittaa.

    • Hehee, tämäpä helpottavaa kuulla! :D Mun pitäisi varmaan myös oppia olemaan stressaamatta asiasta XD

  5. Siis eihän sieltä voi olla tilaamatta vähempää kuin yhdeksän lakkaa ! Just tuli yks tilaus kotiin ja huomaan suunnitelevani jo seuraavaa… Mulle naurettiin töissä, kun kerron vieväni lakkani taulukkoon , jotta pysyn kärryille. :)

    • Yhdeksää? :O En ole koskaan uskaltanut tilata yhdeksää, kun tuntuu että kahdeksalla se laatikko on jo sen verran täynnä… mutta jos muutkin niin… hmmmmm!

  6. Enpä ole ennen ajatellut sormiasentoja! Mulla ne vaan on jotenkin. Pianistin taidolla sormet pysyy vaikka kuinka tukalass asennossa niin pitkään kuin on pakko.

    Mä en myöskään ole mikään neon-ihminen. Ne häikäsee silmään. Onneksi ostit sen Nail Foundationin, niin saat keltasuutta piiloon tarvittaessa. :)

    • Mä mietin tätä ja koitin sormia vierekkäin molemmissa käsissä ja ihan nätisti menevät. Peukaloa en meinaa saada näkyviin. Tästä Tuitun vastauksesta saattaisi löytyä syy; minäkin olen soittanut pianoa jo reippaat 30 vuotta ja saksofoniakin kuutisen vuotta. Ehkä se sormien hallinta on sieltä peräisin tai sitten ne vaan muuten kiltisti tottelevat ylempänsä (aivojen) käskyjä.

    • Jaaha! Taas on yksi syy lisää olla katkera siitä, ettei vanhemmat pakottaneet mua soittamaan pianoa (jota meillä ei ollut) silloin kun olin pieni XD Voi kyllä hyvin olla, että pianoharrastajilla tämä sormien asettelu sujuu helpommin :D

  7. Mulla jää pikkurillit aina jälkeen koska ovat yksinkertaisesti tosi lyhyitä; hyvä kun suorina yltävät nimettömän puoleen väliin :(

  8. Neljä sormea saan ihan nätisti riviin, mutta jos yritän vääntää peukaloa siihen samaan kuvaan, ni sit menee sellasen harotuksen puolelle, että hyvä jos kolme kynttä näkyy nätisti samassa kuvassa. Samaten ilman kameraa saa väänneltyä sormia kivoihin poseerauksiin, mutta kun otan kameran esille, ni yks ja toinen kieltäytyy yhteiskuvasta. Todella ärsyä! =)

    • Hei, mun sormet tekee ihan samaa! Ne saattaa olla tosi nätisti ensin, mutta heti kun alan tähdätä kameralla, sormet lipsuu harottamaan! Vähänkö epäreilua :D

      • Joku ramppikuume niille varmaan iskee siinä vaiheessa, kun kamera näyttäytyy… ;D
        Oikean käden kuvaaminen on sitten ihan oma tarinansa, kun täytyy koko kamera olla nurinniskoin ja se lepää vasurin peukun päällä koko painollaan. Samaisen peukun pitäisi vielä tarkentaa ja painaa liipasinta samaan aikaan, ja mielellään olla hirveesti tärisemättä. Valokuvaaminen on mielenkiintoinen lisä tähän harrastukseen. =D

  9. Mun mielestä toi lakka on ihan unelma, niinkuin muutkin neonit. Ostin just neon akryylimaaleja paikkaamaan puuttuvien lakkojen värejä. En osaa asennoista sanoa, mut tykkään enemmän kun bloggerit pistää just tolleen nätisti vierekkäin pullon kaa kun siitä haukankynsi- asennosta jota jotkut harrastaa.

    • Joo, minä tykkään kans enemmän siitä kuvaustyylistä kun ne sormet on nätisti vierekkäin… ”Haukankynnet” toimii kyllä joskus kivasti, jos ne sormet on jonkin ympärillä, eivätkä ainoastaan harota tyhjyydessä.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s