Noromani

…aka My Vampire Is BLEEÄÄÄÖÖÖÖRRGGHHHHH!

Hankala My Vampire Is Buff sai uuden tilaisuuden pikemmin kuin arvaattekaan! Ajattelin kokeilla uudelleen, kun alkuperäinen lakkaus oli vielä tuoreessa muistissa. Muutaman ohennintipan ansiosta lakka levittyi kyllä paremmin kuin ensimmäisellä kerralla, mutta edelleen se oli minusta tympeä levittää. Ensimmäinen kerros sujui suht hyvin, mutta sen jälkeen tuntui taas, ettei lakka tasoitu kynnelle kunnolla.

Lakkauksella oli muutenkin huono karma. Juuri kun olin saanut lakattua kynsille kolmannen kerroksen Buffia, kuului lastenhuoneesta sellainen ääni, jonka jokainen vanhempi tunnistaa silmänräpäyksessä, vaikkei sitä ennen olisi juuri kuullutkaan: jo nukkuva lapsi oli havahtunut ja oksentanut sänkyynsä. Ja oksensi lisää. Mies juoksi kaappaamaan kylpyhuoneesta vadin pojalle, sillä aikaa minä pyörin keittiössä ympyrää sormet pystyssä ja mietin, mitä hittoa tekisin: poistanko äkkiä lakat vai mitä teen? Oli tärkeintä päästä auttamaan nelivuotiasta niin nopeasti kuin suinkin, joten vedin käteen kertakäyttöhanskat ja päätin surra kynsilakkojani myöhemmin.

Kun sänky oli siivottu, lakanat vaihdettu, lapsi suihkutettu, kaikki lasta lukuunottamatta tuupattu pesukoneeseen ja itse lapsikin oli saatu takaisin nukkumaan, valmistauduin kohtaamaan karun näyn. En ollut uskoa silmiäni, kun otin hanskat pois: kynnet olivat kärsineet hyvin vähän! Vain parissa kynnessä oli jotain pientä naarmua ja yhden kynnen kärjessä oli lakka ihan aavistuksen ruttaantunut. Jippii!

Jos asiat menisivät kuten saduissa, olisin mennyt keittiöön, korjaillut lakkausta hieman ja laittanut siihen sen jälkeen tyytyväisenä päällyslakan. Kynnet jäivät kuitenkin ilman päällyslakkaa ja muutenkin täysin oman onnensa nojaan, sillä lapsi ei valitettavasti ollut ainoa, joka oksensi. Mutta siinä missä lapsi oksensi vain kerran ja sen jälkeen nukkui tyytyväisenä koko yön ihan rauhassa, lapsen äiti oksensi kerran toisensa jälkeen aamuyöhön saakka. Ja muutakin, mistä en välitä sen tarkemmin kertoa, paitsi että aamulla olin 2,5 kg kevyempi kuin edellisenä päivänä ja lisäksi kunnon kuumeessa. Se oli kuulkaa norovirus, se.

Perjantai-iltana lakatut kynnet saivat lopulta ylimääräisen värilakkakerroksen ja päällyslakan vasta sunnuntaina päivällä, kun olin edes sen verran tolkuissani, että jaksoin keskittyä kynsiin tarpeelliset parikymmentä minuuttia. Samana iltana käytin toiset parikymmentä minuuttia, että sain kynnet koristeltua, ja tällaiset niistä lopulta tuli:

O.P.I. My Vampire Is Buff

  • Aluslakka: Butter London Nail Foundation
  • Värilakka: O.P.I. My Vampire Is Buff (x4)
  • Päällyslakka: Essence Better Than Gel Nails Top Sealer

Kynnet olivat ihan sievät, mutta kovan taudin jälkimainingeissa tuli jotenkin sellainen tunne, että ei tämä taida olla sittenkään minun värini. Buff on kaunis, mutta liian valju minun ihonsävylleni. Kun neljän vuorokauden jälkeen poistin Buffin ja laitoin tilalle tummaa lakkaa, tuntui olo heti kotoisammalta. Minun ja My Vampire Is Buffin ystävyys siis päättyi ennen kuin oikeastaan alkoikaan.

Sorry, Buff. It’s not you, it’s me.
No, actually… it is you.

23 thoughts on “Noromani

    • Itse ostin nuo Chez Delaneylta ja olen pitkään hillonnut niitä :D Nyt niitä taitaa tosiaan saada jo Suomestakin, kuten Elena tuossa jo vinkkasi.

  1. Olipa karu tarina, toivottavasti olette jo kunnossa. Kynnet kestivät hyvin koettelemuksia, ei uskoisi mitä ne ovat nähneet:)

    • Hehee joo en itsekään meinannut uskoa hyvää onneani, kun tajusin kynsien selvinneen suht vähällä siitä sängyn siivouksesta :D

  2. Kynnet näyttävät kyllä hyvältä kovista koettelemuksista huolimatta :) Et kuitenkaan saanut tuosta lakasta puistattavaa mielleyhtymää oksutautiin, niinkuin monesti käy jonkun ruoan suhteen jos se pullahtaa pihalle oksutaudin yhteydessä? Jos siinä onkin se perimmäinen syy ettet pidä siitä ;)

    • Kiitos :) Ei tuo lakka juuri puistata sentään, toisin kuin kalapullat, joita olin samana päivänä syönyt :D Toi on ehkä vaan mun vaalealle ihonsävylleni turhan väritön kuitenkin.

  3. Uuh, voi ei. Jos jotain positiivista, niin onneksi miehesi oli myös kotona, eikä poitsu oksentanut enempää… :). Oksennustaudissa on ihan tappavaa hoitaa lapsia. Siitä en selviä, vaikka paljosta kyllä.

    Kauniit noista kynsistä kuitenkin tuli, mutta ei ehkä tosiaan paras väri sulle. Eiku kiertoon ja uutta tilalle :).

    • No onneksi joo! Musta ei ollut yhtään mihinkään sinä yönä, herra mun vereni mikä tauti. O_O Nyt on mennyt viikko, eikä maha ole oikein vieläkään kunnossa, joten ei kyllä todellakaan tee mieli törmätä uudelleen tähän virukseen…

      Kiitos ja kiva, että joku muukin tukee mun näkemystäni siitä, että Buffista tosiaan voi luopua :D

    • Kiitos! :) Ja on kyllä jo paljon parempi happi nyt, vaikka minä olen vähän toipilas edelleen. Mies ja lapset selvisivät selvästi mua helpommalla, mutta hyvä toki niin, koska en kyllä muille toivoisi yhtä inhottavaa tautia.

  4. Ihanat! :) Mä sain kaupanpäällisenä noita samoja siirtokuvia, ja ne on just niin nättejä, että olisin itsekin voinut valita ne :) Oon ajatellut ensilakkaukseen niitä kokeilla, juurikin jonkun hempeän sävyn päälle :D

    • Kiitos :) Minäkin olen jo pitkään odotellut, että kynsille päätyisi joku riittävän vaalea ja herkkä lakka noita siirtokuvia varten :D Mulla on paria muutakin samantyylistä siirtokuvaa odottelemassa jotain vastaavaa :)

  5. Voi mahatauti, mikään ole niin viheliäinen kuin se. Ennemmin vaikka kymmenen flunssaa kuin yksi mahatauti. Miksi se muuten aina tulee keskellä yötä?

    Mutta kynnet on kyllä nätit! Olen ehdottomasti samaa mieltä noista siirtokuvista muiden kanssa, ne on aivan ihanat :D Pitää varmaan hommata niitä itsellekin.

    • Kiitos! Ja suosittelen. Siirtokuvia siis, en mahatautia. Ja sanos muuta, miksi aina, AINA yöllä?!? Paitsi tuolla mun siipalla se oksennusvaihe osui päivälle, toisin kuin mulla ja esikoisella. Onnenpossu, tavallaan.

  6. Sopiipa tosi hyvin yhteen noi kuvat ja lakka :) Kauhulla odotan omaa Buff-kokemustani…ehkä minäki saan noron heti ku tartun siihen pulloon o.O

    • Kiitos muru! Ja ei, et saa noroa heti kun tartut siihen pulloon. Vasta tokalla kerralla XD

  7. Ihanat kynnet ja ihana Buff. *heittää ostolakon romukoppaan ja lähtee päivystämään potentiaalisia myyntipaikkoja*

  8. Nätit kynnet :)

    Auts, kuulostipa pahalta! Norovirusta on liikkeellä, just yks kaveri sai noron :/

    • Kiitos! :) Ihmeen kauan mekin norolta onnistuimme välttymään, mutta lopulta se sitten osui kohdalle. Ei kyllä ihmetytä sinänsä, niin hirveän paljon sitä on ollut tänä talvena joka puolella.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s