Verta nenästä

Kaivan nyt verta nenästäni, luultavasti, mutta pakko on silti onnellisena hehkuttaa: katsokaa minun kynsiäni! Tai no, älkää katsoko sitä, miten värjäytyneet ne ovat, vaan katsokaa niitä muuten! Neljässä viikossa tästä tilanteesta on päästy tähän:

nakukynnet

(Ei, kynnet eivät ole eripituiset. Kynsipedit ovat eripituiset.)

nakukynnet2
nakukynnet3

Oikeasti. Katsokaa tuota kärkeä! Ei yhtään halkeilevaa kuivaa kohtaa, ei yhtään liuskottumaa. Kynsi tuntuu vahvalta ja hyväkuntoiselta. Olen ihan täydellisen riemuissani. :)

Neljän viikon aikana on siis tapahtunut ihan huikea muutos. Oikeastaan selvän muutoksen saattoi huomata jo paljon aiemminkin, mutta nyt on viimeisestäkin liuskottumasta päästy eroon ja kynnet tuntuvat kasvavan pituutta ihan kohisemalla. What’s my secret? Olen käyttänyt säännöllisesti ja neuroottisen tarkasti kynsilläni kolmea tuotetta: Trindin Nail Balsamia (aluksi pidin kynsiä monta päivää ilman lakkaa ja käytin Nail Balsamia useita kertoja päivässä), Trindin Nail Repairia ja Mavalan Scientifiquea. Olen myös vaihtanut lakkauksia tavallista useammin, jolloin olen myös päässyt kostuttamaan paljasta kynttä normaalia useammin.

Kuten kaikki tietävät, yleensä vähintään yksi kynsi katkeaa heti tällaisen merkinnän kirjoittamisen jälkeen. No, jos katkeaa, niin sitten katkeaa. Pääasia, että kynnet eivät ole enää surkean liuskoittuneet ja kuivat. Mieluummin lyhyet terveet kynnet kuin pitkät ja huonokuntoiset.

Jotta merkintä ei nyt jäisi vallan lakattomaksi, tässä on vielä yhdet kesävarpaat – kalenterista ja ulkoilman lämpötilasta päätellen kesän viimeiset. ;) Kynsillä on pari kerrosta O.P.I. Skull & Glossbonesia ja sitten kerros Crazy Polish Ladyn ihanaa Sand In My Flip-Flopsia. Päällyslakkaa en muista enää, mutta lienee Essencen BTGN Top Sealer, koska se on pikakuivattajistani halvinta ja siksi soveltuu mainiosti varpaille.

O.P.I. Skull & Glossbones & Crazy Polish Lady "Sand In My Flip-Flops"

Muutoin olen sitä mieltä, että IHANAAAAAAAA, SYKSY!!!

 

13 thoughts on “Verta nenästä

  1. Voi mikä uskomaton muutos! Hienoa!
    Ihan pienenä vinkkinä tuohon keltaisuuteen: olen käyttänyt pitkään Seche Clear -aluslakkaa. Vain yksi kerros, päällä on ollut niin sähkönsinistä kuin kirkkaanpunaista, jopa punaista neonlakkaa. Ei enää värjäytymiä! Kynsipedin alue on kauniin vaaleanpunainen, kärjissä vielä ihan hiukan ”vanhaa” kynttä jäljellä.

  2. Älä nyt ainakaan maksamakkaraan koske pariin päivään tämän hehkutuksen jälkeen! ;)

    • Vähänkö repesin tuolle kommentille XD Itse asiassa just tänä aamuna mietin, että ottaisko tuosta maksamakkaraa leivälle, mutta onnistuin vastustamaan kiusausta ;)

  3. Ohh..! Kyllä nuo formaldehydia sisältävät hoitotuotteet taitavat olla omaa luokkaansa kynsienhoidossa, vielä pari kuukautta ja sitten mäkin isken.. :)

    • Ilmeisesti, niin hienosti ovat kynsiparkani toipuneet. Kunpa tämä hyvä kynsikausi jatkuisi piiiiiitkäääännn!

  4. Mulla on Mavalan Scientifique nyt testissä. Vielä en kyllä hurraa, en sitten ollenkaan. Pitäisköhän mun pitää kynsiäni lyhempänä niin ne voisivat näyttää noin hyvältä…mulla on vaan niin lyhyt kynsipeti että lyhyet kynnet näyttävät ihan törkeiltä minulla.

    • Jaa-a, sulla on kuitenkin sen malliset kynnet, että ne ois kauniit lyhyempänäkin, minusta ainakin :) Mulla auttoi viime talvenakin tosi nopeasti tuo Scientifique, mutta ehkä se ei sitten sovi kaikille, en tiedä. Toivottavasti löydät jonkun juuri sinun kynsillesi sopivan hoitotuotteen sinäkin! :)

  5. Onneksi olkoon saavutuksesta! Mäkin pidän siitä Trindin nail balsamista. Olen käyttänyt myös sitä Mavalaa. Se on aika hurjaa tavaraa. Saa olla aika tarkkana, ettei laita sormenpäihin vahingossa tai kynsipedille, vaan nimenomaan kärkiin.

    • Se Nail Balsam on kyllä iiiihanaa. Se tuoksuukin niin hyvälle! Se on mun kynsilleni sitä mitä suklaa mulle XD Ja joo, Scientifiquen kanssa saa olla kyllä aika tarkka!

  6. Onnittelut kynsien kuntoutumisesta! Mä olen vannonut noiden Trindin Balsamin ja Repairin nimiin jo toista vuotta, ja otin Scientifiquenki mukaan keväällä, kun sitä niin kovin kehuttiin, mut sitä en käytä ihan joka viikko. Viime talvenakaan ei pahemmin kynnet liuskottuneet, mutta syön myös Biotin Strog-tabuja, et silläkin voi olla asian kanssa jotain tekemistä:o)

    • Kiitos! :D Scientifiquea ei kai saiskaan käyttää muuta kuin alun tehokuurilla suht usein, sen jälkeen on kai tarkoitus käyttää n. 10 vrk:n välein. Mun pitänee nyt alkaa harventaa käyttöä, koska olen jo useamman viikon käyttänyt 3-4 vrk:n välein. En toki halua kynsien kovettuvan liikaa.

  7. Kiitos tästä, nail balsam ostettu ja ekaa kertaa kokeiltukin :) Tuoksu oli kiva ylläri! Kun raaskin (eli kun palkka tulee…), ostan myös repairin :)

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s