Raksujuttuja

Yksi syy Murmiksen viimeaikaisten postausten vähyyteen on innostuminen rakennekynsien teosta tosissaan (ei sillä etteikö julkaisemattomia lakkauksia olisi edelleen joitamia jonossa). Mutta siis olen tehnyt koristeltuja geelikynsiä pelkkien lakkausalustojen ohella, joten olen viihtynyt pitkiäkin aikoja ilman lakkoja geelilookissa. Olen innostunut jopa siinä määrin, että olen menossa reilun viikon kuluttua ma-ke Tallinnaan kurssille opettelemaan paremmaksi geelikynsienlaittajaksi. Jos joku muuten pystyisi lähtemään malliksi, vielä olisi paikka vapaana. Halukkuudesta lähteä mukaan voi ilmoittaa spostilla.

Tässä muutamia geelikynsiä, joita olen kesän aikana väsännyt. Eivät ne täydellisiä ole, mutta kehitystä alkuaikoihin on jo kumminkin havaittavissa :).

Ekana kesäiset blingblig-kynnet. Näissä on kärjissä Mimaxilta hankittua glitteriä, jossa oli jopa pyöreitä glittereitä mukana. Harmi vaan, että laitoin sitä liian paksulti ja kaikki glitteri ei ollut kunnolla kiinni geelissä ja kärjet alkoivat lohkeilla aika pian. Mutta kyllä kuulkaas kimmelsivät auringossa hienosti. (ja juu, geelien alla mulla ei ole glitteraversiota ;) )

blingbling1

Nämä kynnet olivat vielä pari päivää sitten ajankohtaiset. Hankin Mosaicin geelimaaleja ja uskaltauduin kokeilemaan vapaalla kädellä maalattuja ranskiksia. Raja on vielä vähän horjuva ja muutakin kehitettävää löytyy, mutta olin kyllä melko tyytyväinen näihin. Tuli todettua, että kunnon välineillä kaikki on helpompaa. Hankin nimittäin uusia siveltimiä Viis:iltä samalla, kun tilasin noita geelimaaleja ja voi pojat, mikä ero niissä oli eBayn halpissiveltimiin. Kyllä vaan oli kiva tehdä hyvillä siveltimillä. Pätisiköhän sama one stroke -juttuihin…
I-vapaan-kaden-ranskis-Panorama1

Ja sitten ekat kokeilut geelimaaleilla. En muistanut kuvata näitä tuoreeltaan, joten kuva on otettu vasta juuri ennen seuraavaa huoltoa. Nämä ovat siis reilu kaksi viikkoa vanhat ja näillä on mökkeilty, tehty risusavottaa, siivottu ja vaikka mitä. Muutama lohkeama oli tullut etenkin kynsien kulmiin ja yksi tai kaksi kynttä taisi katketakin, mutta aika hyvin kestivät kovaa käyttöä. Kaukana täydellisistä nämäkin, mutta tykkäsin silti kovin.
Treeniä-geelimaaleilla-3vk-vanhat2

Nyt on kynsillä taas ihan perusgeelaukset, joten lakkojakin tulee taas käytettyä. Lakat tosin saattavat pysyä geelien päällä viikonkin hyvinä, joten hyvät saumat julkaisujonon purkamiseen on edelleen ;).

4 thoughts on “Raksujuttuja

  1. Noi glitterkärjet on kyllä kivoja ja helppoja, mut mun ainakin on ihan sairaan vaikea saada kärjestä sitten tarpeeksi ohutta…kauheet pallot aina :D ehkä kerrot mulle ratkaisun asiaan sitten kurssin jälkeen :) niin ja tosi päheet nuo geelimaalistatementit!

    • No sepä. Etenkin noiden isoglitteristen kanssa on just se pallopääongelma. Mutta kenties osaavat kurssilla siihen jotain vinkkejä. Kiitos, Aetnailzzilta otin vahvasti inspiraatiota, mutta ei ne muistuta juurikaan esikuvaansa :D.

  2. Hienoja! Ranuissa on kai camogeeli? Käytätkö vielä Cesaesin geelejä muuten vai mitä merkkiä?
    Mulla on kans pari Mosaicin geelimaalia testissä ja hyvältä vaikuttaa. Onko valkoiset viivatkin tehty geelimaalilla? :)

    • Kiitti. Joo ranuissa on ohkasesti Angelnailsilta tilattua camoa päällä, rakenteen tein alle Cesarsin Refillillä. Cesarsin Refill ja Sealer on edelleen käytössä, mutta seuraavaksi kokeilen varmaan Mosaiceja. Ei noissa Cesarseissakaan siis mitään vikaa ole, mutta vaihtelu virkistää ja kun niiden kurssillekin menen kerran, niin kai täytyy opetella niillä tekemään.
      Mä oon ihan ihastunut noihin geelimaaleihin. Noi viivat on juu tehty valkoisella geelimaalilla (snow white), harjoitusta vaatii vaan vielä mun viivojen vetely.

Jätä kommentti