Ruby Wing -lakat

Kuten useimmat teistä varmaan tietävät, Ruby Wing -lakat ovat siitä erikoisia, että ne vaihtavat väriään auringonvalossa. Itse asiassa siihen ei tarvita edes auringonvaloa, vaan riittävän kirkas pilvipoutainen sää toimii myös. Värivaihtoehtoja on paljon, ja itse päädyin hankkimaan vaaleanpunaisesta tummempaan roosaan vaihtuvan Sweet Rosen ja vaaleansinisestä violettiin vaihtuvan Moonstonen.

Joulukuun loppu ei tietenkään ole erityisen hyvä ajankohta käyttää tämänkaltaisia lakkoja, sillä en kehnossa päivänvalossa onnistunut näkemään lakkojen toista värivaihtoehtoa, mutta eipä se mitään: osaan ilman efektin näkemistäkin kertoa, että ainakaan minun kynsilakkahyllyyni näitä Ruby Wing -lakkoja ei enää toista kertaa tule.

Jaa että mikäkö noissa Ruby Wing -lakoissa sitten oli vikana? Helpompi olisi kertoa, mikä niissä ei ollut vikana (se, että ne olivat kauniin värisiä). Levittäminen oli hankalaa, koska lakka oli toivotonta vetistä luirua ja valui helposti kynsinauhoille. Jos otti tosi vähän siveltimeen, sai sen lakan levitettyä ilman valumista, mutta silti se raidoittui – eikä peittänyt kunnolla. Toisen kerroksen jälkeen tilanne oli edelleen säälittävä: raitainen, epätasainen ja huonosti peittävä. Edes kolmas kerros ei tehnyt lakkapinnasta täysin onnistunutta, sillä näiden Ruby Wing -lakkojen itsetasoittuvuus (sheesh, keksikääpä parempi suomennos?) oli mielestäni tosi kehno. Pinnasta ei meinannut millään saada kauniin tasaista ja sileää. Mur.

Lopulta luovutin, koska tiesin pistäväni lakan päälle vielä glitteriä ja päällyslakan ja luotin siihen, että ne tasoittavat pinnan kyllä kunnolla – kuten tekivätkin. Kynsistä tuli kivat, mutta Ruby Wingit saivat häädön välittömästi ja ovat jo matkalla uuteen kotiin. Toivottavasti uusi omistaja inhoaa niitä vähemmän kuin minä.

Ruby Wing polishes

  • Aluslakka: O.P.I. Natural Nails Base Coat
  • Värilakka: Ruby Wing Sweet Rose, Ruby Wing Moonstone (sininen)
  • Koristelu: Nubar Black Polka Dot / Piano by Papu
  • Päällyslakka: Seche Vite

16 thoughts on “Ruby Wing -lakat

  1. Onneksi en ole mennyt ostamaan noita lakkoja itselleni! :) Tuo sun ihana glitterilakka kyllä kruunaa lakkauksen kuin lakkauksen! <3

    • Charming Nailsissa luki, että lakat ”levittyvät hyvin”, joten en sitten tiedä oliko mulla jotenkin vialliset yksilöt vai olenko vaan niin hirveän kriittinen. Joka tapauksessa mun mielestäni keskiverto-OPI levittyy hyvin ja noi on siitä valovuosien päässä. Will not buy again. Ja pöyristyttää ajatellakin, miten paljon mua kiukuttaisi, jos olisin maksanut noista sen melkein 13 euroa, mitä ne Suomessa maksaa. Eivät tosiaan ole sen arvoisia.

  2. Olikohan The PolishAholicin blogissa ollut myös nurinaa huonosta koostumuksesta, näin muistelisin. Ehkä et olekaan hirveän kriittinen vaan vain puolueeton ;)

    • Joo, PolishAholic moitti muutamaa niistä lakoista. Oiskohan sitten niin, että niissä on keskenään selkeitä eroja?

  3. Hmm… minullakin on hyvin toisenlainen kokemus tuosta levittyvyydestä. En nimittäin havainnut ollenkaan kuvailemiasi ongelmia. Ihan peruslakalta vaikutti levittyvyyden osalta. Itselläkin on tuo Sweet Rose.

    Voiko lakat olla niinkin erilaisia sitten koostumukseltaan vai mikäköhän tässä on homman nimi? :D

    • Onkohan mulla joku maanantaikappale sitten? :O Tai ehkä olen vaan ihan hirveän nipo? Mutta luulisi, että jos on yli kaksi vuotta tosi aktiivisesti lakannut kynsiään, niin sen verran olisi jo kokemusta, ettei ainakaan sen puutteesta olisi kyse. Noi lakat ei vaan yhtään halunneet totella mua :-/

  4. Ei Ruby Wing lakat ole kehnoja minunkaan mielestäni vaan levittyvät hyvin, ovat juurikin sellaista keskiluokkaa. Eivät OPI veroisia, harva lakka on! Ei mulla ollut raidoitus ongelmia, eivät olleet vetisiä eivätkä menneet kynsinauhoille. Ja mulla on kaikki RW lakat, olen siis kokeillut montaa eri lakkaa. Koostumuksissa on tietysti eroja, toinen voi olla vetisempi kuin toinen, toisen koostumus voi olla paksumpaa. Maanantai kappaleita lakoissa voi olla, en sitä kiellä ja toisen mielestä toinen koostumus voi olla vetinen kun taas toisesta ei.
    Ei siis kannata tyrmätä koko sarjaa ;) mielestäni olen itse kriittinen ja tiedän mitä on kamalan vetinen ja paskasti levittyvä lakka. RW lakat eivät sellaisia minun mielestäni ole mutta makuasioistahan emme kiistele ja jos sä et tykkää niin sä et tykkää :D hienon lakkauksen noilla kumminkin sat aikaan, RW lakoissa on ihania sävyjä ja meikä ei malttaisi odottaa kesää että pääsee niillä lakkailemaan!

    • Joo, ehkäpä mulle jotenkin oli vain osunut maanantaikappaleita. Ja ohuet lakat valuu helposti kynsinauhoille, jos niitä on siveltimessä vähänkin liikaa.. itse inhoan liian luiruja lakkoja, joten en oikein sitten ole tottunut niillä lakkaamaankaan – ja sen takia sitten varmasti lakkaaminen on myös hankalampaa kuin niillä, jotka enemmän ovat sellaisilla lakanneet. En kyllä tosiaan noilla kahdella välitä enää lakata, mutta tulipa kokeiltua :) Olen muutenkin nykyään aika armoton, että saan pidettyä lakkavaraston koon inhimillisenä: kaikki vähänkin hankalat lakat saavat kenkää :D

  5. Hihheih, olen se lakkojen uusi omistaja;) Toivotaan että saavat täällä paremman vastaanoton! Ostin ne nimittäin sillä perusteella että kun mulla jo yksi oli ( sellainen glitterinen vaaleanpunainen) niin se kyllä toimi mahdottoman hyvin ja peitti 3.lla kerroksella vaikka oli melko kirkaspohjainen glitterseos tai mikä liekkään ollut…:D

    • Toivottavasti tykkäät noistakin, että hyljeksityt lakkaparat saavat hyvän kodin! :)

  6. Munkin mielestä toi Sweet Rose oli aika kamala. Mulla ei ole sitä itellä, mutta kun olin silloin messuilla tekemässä maneja, niin jotenkin melkein kaikki asiakkaat (no okei kolme:p) aina valitsevat tietenkin juuri sen! Kuvittelepa levittää tota vielä paljon pidemmille kynsille ja jollekin tuntemattomalle, huhuh… :D

    • Ai kamala, en halua edes kuvitella, millaista ois lakata tuolla jollekulle asiakkaalle kädet tutisten… :D

  7. …Niin sekin mun piti vielä kyllä sanoa, että ei ne kaikki Ruby Wingit kyllä huonoja koostumkseltaan ole mun mielestä.

    • Jeps, niissä taitaa tosiaan olla vaihtelua sävyittäin, mulle osui hankalia kappaleita valitettavasti :-/

Jätä kommentti