Kun itse tekee

…saa sellaisen kuin haluaa (tai useimmiten: ”…saa sellaisen kuin sattuu tulemaan”).

Muistanette ehkä, että äskettäin kirjoitin ongelmastani löytää mieluisa mustavalkoinen glitterlakka. Päätin lopulta tehdä sellaisen itse, koska se tuntui olevan ainoa tapa saada edes jotakuinkin sellainen lakka, jonka halusin. Tuumasin järkevimmäksi aloittaa valmiista glitterlakasta ja mielessä olikin täydellinen ehdokas.

Tämä tässä on Nubarin Black Polka Dot, jonka – uskokaa tai älkää – jouduin tilaamaan kolmesti, ennen kuin sen lopulta sain:

Quest for the perfect black and white glitter polish

Kuten huomaatte, se on musta glitterlakka. Varsin kaunis sellainen, sitä paitsi, ja loistavasti levittyvä. Ihan täydellinen minun tarkoitustani varten, siis.

Tarvitaan vielä jotain pientä:

Quest for the perfect black and white glitter polish

Valkeaa .035-kokoista hex-glitteriä! Olin ehdottoman tarkka siitä, että hankin nimenomaan liuottimenkestävää glitteriä, tai lopputuloksena voisi olla lähinnä epämääräinen sotku. Halvat glitterit voivat nimittäin päästää väriä kynsilakan sekaan.

Sitten ei muuta kuin valkeaa Black Polka Dotin sekaan, tikulla sekoittelua, raivokasta ravistelua ja tuloksena on – ta-dah – tämä:

Quest for the perfect black and white glitter polish

TÄYDELLINEN MUSTAVALKOINEN GLITTERLAKKA! Täydellisellä toki tarkoitetaan tässä yhteydessä Papun mielestä täydellistä, eli juuri sellaista lakkaa, mitä olen turhaan yrittänyt valmiina löytää. Tässä on juuri sellaista glitteriä kuin halusinkin (hyvin hienoa ja isompaa mustaa ja isompia valkeita), lakka levittyy mainiosti eikä glittereitä tarvitse sen kummemmin erikseen tökkiä ympäriinsä saadakseen ne tasaisesti.

Tältä se näyttää tikulla:

Quest for the perfect black and white glitter polish

Olen todella iloinen ja tyytyväinen, sillä en olisi osannut kuvitellakaan, että suunnitelmani toimisi näin hyvin. Huzzah!

27 thoughts on “Kun itse tekee

  1. Ooh, olen sanaton! Olen myös vilpittömän iloinen, että ponnisteluiden päätteeksi sait viimein Polka Dotin:) Ja sitten kysyn, mistä hankit valkoisia hex-glittereitä?

    • Löysin Etsystä. :D En muista tähän hätään myyjää, mutta kirjoitin hakukenttään white solvent resistant glitter ja sitä kautta löytyi helposti. Ja tuo on siis .035 hex-glitteriä, joka on mukavasti juuri saman kokoista kuin BPD:n isommat hituset :) Jos et löydä niin huhuile, kaivelen sitten kuitit sun muut että näen ihan myyjänkin.

      • Kiitos Papu! Mä haaveilen kans mustavalkoisesta glitteristä, tilasinkin yhden tässä välissä mutta sen valkoiset oli lähinnä hopeaa ja joukossa oli myös kolmion mallisia glittereitä joista en niin välitä

  2. Mä olin jotenkin yllättynyt kun seassa ei ollut niitä sellaisia tikkuja. En tiedä
    voiko niitä nyt tikkuglittereiksi sanoa kun ei sillä lailla kimalla. Tikkuja anyway. Tuntuu, että mustavalkoisissa glitter (just kun julistin ettei ne oo glittereitä…) lakoissa on aina niitä tikkuja mukana :D

    • No sepä se – sitä hemmetin tikkuglitteriä on kauhean monessa mustavalkoisessa glitterissä ja minä INHOAN sitä. Ick.

  3. Mä oon just ettinyt tollasta siitä lähtien kun teit sen postauksen! Toi on niin täydellinen! <3 Oon yrittänyt etsiä sopivia glittereitä ebaystakin, mutta tuntuvat olevan kiven alla tai sitten älyttömän kalliita! Mun täytyy kans varmaan lähtä metsästään näitä tuolta mistä itsekin olit ne ostellut. Kiitti vinkistä! :)

    • Ollos hyvä vaan :) Etsystä löytyy! Se myyjä jolta ostin myy sampleja, eli semmoisia ihan pieniäkin määriä, ja siinä on taatusti tarpeeksi. Sekoittelin itse kaksi pulloa siitä määrästä ja ainakin kolmanteen vielä jäi.

  4. On kyllä viimesen päälle huikea kombo! Miksei tällasia ole yleisesti saatavilla? (:

    • Kiitos! Ja sitä minäkin olen ihmetellyt! Jos minä olisin töissä OPI:lla tai China Glazella niin taatusti inttäisin, että tämmöinen lakka pitää tehdä :P

  5. Oi kun on ihana! Olen ollut sitä mieltä etten tarvitse mustavalkoista glitterilakkaa, mutta voi olla että joudun perumaan puheeni :)

  6. Olin kuvitellut China Glazen Cirque du Soleil-kokoelman Whirled Awayn ensin tämän tapaiseksi ja olin jo tilaamassa sitä, mutta onneksi näin ensin swatchit…sehän meinaan sisältää tikkuhilettä, jota en voi sietää! Jätin sen sitten tilaamatta vähän pettyneenä. Olen itse liian laiska sekoittelemaan tuollaista itse, vaikka eipä se kait paljoa vaatisi :/

    • Joo, siinä on tikkuja, ja kuulemma siinä on myös tosi hankala koostumus :( Voi mikä harmi!

      Hei, törmäsin eilen Etsyssä nättiin mustavalkoiseen glitterlakkaan, se taisi olla toinen niistä, jotka mainitsin siinä aiemmassa merkinnässä (sitä ei vain silloin ollut saatavilla). Se oli nimeltään Social Suicide ja muistaakseni se myyjä toimittaa Suomeenkin. Käypäs Etsystä katsomassa?

  7. Päivitysilmoitus: Piano » Wasting lifestyle

  8. Päivitysilmoitus: Piano

Jätä kommentti